Lecturas biblic pro dominica 6 septembre 2020

Dominica 6 septembre 2020 – decime quarte Dominica post Pentecoste

Lecturas biblic: Salmo 149; Exodo 12:1-14; Romani 13:8-14; Mattheo 18:15-20 con le voces de Paolo Castellina, Bob McCarthy, Carmelo Serraino.

Le populo de Deo es un populo que, in regular tempores, se congrega pro celebrar con gaudio e recognoscentia, particular importante evenimentos de su historia e identitate. Nos lo trova testificate per tote le Biblia que, non solmente describe, ma alsi prescribe le celebration de particular festas – inter le quales le plus importante es le Pascha – e pro illos provide instructiones e materiales. Le verbo “celebrar”, ab le qual veni “celebration”, deriva ab le termino latin “celebratio”, illo es le concurso de multe gente, un grande affluentia, pro solemnisar, honorar, exaltar, un persona o un evenimento importante. Illo significa laudar totes insimul e solemnemente, magnificar, elogisar, commemorar, plauder, evocar, cantar le laudes de…. Le Biblia voca a celebrar Deo, le Deo ver e vivente, qui opera pro su populo e in le medio de su populo, actos de salvation e liberation. Le lecturas biblic de iste dominica propone nos primo un Psalmo de laude e regratiamento e pois parla nos in re le institution del festa de Pascha, le plus authentic festa del liberation. Il non se tracta, tamen, simplemente de formalitates a exequer – mesmo si aliquando illos lo deveni. Le celebration debe transformar se in consequente actos de amor, justitia e un vita ben disciplinate – isto es lo que doce nos le tertie e quarte lectura de hodie, trahite del Nove Testamento.

I.

Le Psalmista exhorta le populo de Deo de laudar le Senior con enthusiasmo e de tote corde. Le laude debe esser spontanee e genuin, public e in compania del fideles, quia le actos de providentia de Deo se renova die post die. Deo es fidel, ille les salva e complira in un die futur tote su promissas eschatologic. Ille es qui formava e libera su populo. Illes ha multe rationes pro allegrar se, mesmo con le musica e le dansa, mesmo quando illes se retira in lor proprie domos pro reposar se. Multes es le fortias que menacia le integritate del populo de Deo, ma illos essera frustrate e battite. Le laude a Deo, in ultra, non es qualcosa que nos debe facer solmente con nostre labios, ma debe incarnar se in un vita de grate obedientia.

Canta al Senior un cantico nove. Isto es un gaudiose canto de laude que le populo de Deo, su fideles, eleva a lor Creator e Salvator. Le mundo les dispreciava e les opprimeva, ma finalmente illes mesme executara le judicio de condemnation que Deo decretava contra lor oppressores.

“Alleluia! Canta al Senior un cantico nove; canta su laudes in le congregation de su fideles. Que Israel se allegra in su Creator; que le populo de Jerusalem exulta in su Rege. Que illes lauda su nomine con dansas; que illes le lauda con le accompaniamento de tamburinos e harpas. Quia Deo se complace de su populo; ille honora le mansuetos con su salvation.Que le fideles jubila in le gloria de lor salvation; que illes canta de gaudio in lor lectos. Que le laudas de Deo sia in lor buccas e un gladio acutiate in lor manos ut executar vengiantia super le nationes e castigar le populos; ut ligar lor reges con pedicas e lor nobiles con catenas de ferro; ut executar le judicio decretate contra illes. Isto es le gloriose privilegio que Deo dava a su fideles. Alleluja!” (Psalmo 149).

II.

Deo es qui libera su populo de omne oppressiones, e le festa annual que ille les prescribe, le Pascha, rememorante le antique liberation ab le sclavitude in Egypto, lo debe semper poner in grande evidentia. Il non se tracta solmente del liberation ab situationes e inimicos externe, ma alsi de liberation moral e spiritual ab le peccato. Illo esseva un festa que previde un precise ritual symbolic, al cuje centro il habeva le immolation del agno paschal. Illo esseva le prefiguration del sacrificio del persona del Senior e Salvator Jesus Christo, per le qual ille pagava le precio de nostre redemption e que esseva sigillate per su resurrection ab le mortos. Ille es “nostre Pascha”, illo es le passage ab le servitude al peccato al libertate. In le sequente texto de Exodo, capitulo 12, se trova instructiones pro le celebration del Pascha, festa del liberation.

Institution del Pascha. “Le Senior diceva a Moses e Aaron in le terra de Egypto: “Desde nunc iste mense essera pro vos le prime mense del anno. Dice al integre communitate de Israel: “In le decime die de iste mense, cata familia debe seliger un agno pro un sacrificio, un animal pro cata familia. Si un familia es troppo parve pro mangiar un animal integre, que illes lo condivide con un altere familia inter lor vicinos. Divide le animal secundo le grandor de cata familia e quanto de illo illes pote mangiar. Le animal que tu selige debe esser un masculo de un anno, o un agno o un capro, con nulle defecto. Serva iste animal selecte usque le vespere del dece-quarte die de iste prime mense. Alora le integre congregation del communitate de Israel debera macellar lor agno o juvene capro al crepusculo. Illes debera prender un poco de sanguine e piciar lo al postes e super le quadro del porta del domo ubi illes mangia le animal. Ille mesme nocte illes debera rostir le carne super un foco e mangiar lo insimul a lactuca amar e pan azyme. Non va mangiar alco de ille carne que sia crude o bullite in aqua. Le animal integre – includite le capite, gambas, e organos interne – debera esser rostite al foco. On non debe remaner alco de illo usque mane. Si residuos remane, combure los al foco. Istos es vostre instructiones pro mangiar iste repasto: Sia completemente vestite, porta sandalia a vostre pedes tenente vostre canna a marchar in mano. Mangia le repasto in haste, quia isto es le Pascha (illo es le Transito) del Senior! Durante ille nocte io transitara per le terra de Egypto e percutera omne primogenite del homines e del animales in le terra de Egypto. Io executara mi judicio contra le deos de Egypto, quia io es le Senior! Ma le sanguine super le postes de vostre portas servira quam signo, marcante le domos ubi vos trova vos. Quando io vide le sanguine, io transitara in ultra. Iste plaga de morte non tangera vos quando io percutera le terra de Egypto. Isto es un die a rememorar. Cata anno, de generation a generation, vos debe celebrar lo solemnemente quam un festa special in honor del Senior. Isto va esser pro vos un lege sempiterne”. (Exodo 12:1-14).

III.

Deo libera nos in Christo ut viver un gaudiose vita de consecration a Deo e a nostre proximo. Le amor, de facto, es le summa ultime de tote le commandamentos que Deo dava nos e que lo defini. “Eveliante nos del somno” del peccato, le credentes in Christo comencia viver un vita moralmente e spiritualmente in accordo con le voluntate revelate de Deo, al qual illes obedi con gaudio e recognoscentia. Isto es ponite in evidentia per le apostolo Paulo in le capitulo 13 del littera al Romanos. Vamos audir lo.

“Non sia in debito con alicuno, si non de amar le unes le alteres, proque qui ama su proximo compli le lege. De facto, “Non committe adulterio, non occide, non roba, non concupisce” e qualcunque altere commandamento, se resume in isto: “Ama tu proximo como te ipse”. Le amor non face mal al proximo, ergo, le amor es le complimento del lege. E face tote isto proque vos cognosce le tempore in le qual nos omnes vive, que il es jam pro nos le hora de eveliar nos del somno, pois que le salvation es nunc plus proxime que le momento in le qual nos deveniva credente. Le nocte avantia a grande passos verso le levar se del sol; le jorno es proxime. Pro isto nos debe deponer le obras del tenebras e vestir nos con le armas del lumine. Vamos viver decentemente como il es convenibile al jorno, sin indulger in festas orgiastic e ebrietate, sin immoralitates sexual e luxuria, sin discordia e jelosia. Al contrario, vesti vos del Senior Jesus Christo, e non satisface al desiderios carnal” (Romanos 13:8-14).

IV.

Le communitate christian es vocate per su Senior a “incarnar”, a devenir le testimonio vivente de un stilo de vita alternative al moda currente de iste mundo. Illo debe esser “contra-cultural”. Isto es le fin ultime del actos de liberation que Deo obra inter illes e que ille voca nos a celebrar. Mesmo le inevitabile querelas que poterea surger inter su membros debe esser solvite secundo le procedura indicate per Jesus ipse in le sequente texto del Evangelio secundo Mattheo.

Le restauration de relationes inter christianos. “Si un tu fratre in le fide pecca contra te, accede le privatemente e reproba le. Si ille audi tu plancto e lo confessa, tu habera reganiate tu fratre. Si, tamen, ille refusa de considerar tu plancto, prende con te un o duo altere personas e retorna ad ille, ut tu parolas sia confirmate de duo o tres testes. Si un tal persona ancora refusa considerar tu plancto, porta tu caso coram le ecclesia. Si ancora, tamen, ille refusa de audir mesmo le ecclesia, tracta un tal persona sicut un pagano o un corrupte collector de impostos. Io dice vos le veritate: quecunque vos liga super terra, essera ligate in celo; e quecunque tu solve super terra, essera solvite in celo. Itero io dice vos: Si duo ex vos se accorda hic super terra in peter quecunque, mi Patre in celo lo facera pro vos. Quia ubi duo o tres es congregate in mi nomine, ibi io es in lor medio”. (Mattheo 18:15-20).

Oration

Concede nos, oh Senior, de confider in te con tote nostre corde, quia, como tu oppone resistentia al persona arrogante qui confida solmente in su proprie fortias, assi tu non derelinque unquam illes qui confide in tu misericordia. Per Jesus Christo, nostre Senior, qui vive e regna con te e con le Spirito Sancte, un sol Deo, nunc e semper. Amen.